STANDARD SALGSBETINGELSER FOR FORBRUKERKJØP AV VARER OG TJENESTER FRA QVIZ.NO
Innledning
Dette kjøpet er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e–handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Alle produkter som selges på Qviz.no er digitale og leveres som PDF-filer som kunden selv må skrive ut. I tillegg får kunden tilgang til en Spotify-spilleliste som er tilpasset det kjøpte produktet.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger: QVIZ.NO, Lyngveien 27, 4407 Flekkefjord, e-post: qvizno @ gmail.com, org.nr: 977 254 302.
Kjøper: Den forbrukeren som foretar bestillingen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for tjenester og varer er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader som er oppgitt. Kjøper skal ikke bære ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Betaling
Betaling skjer på forskudd via PayPal eller Vipps. Alle priser er oppgitt inklusiv 25% merverdiavgift.
6. Levering
Levering av produkt/tjeneste skjer når betaling er mottatt. Kunden vil motta en ordrebekreftelse på skjermen, samt en e-post med tilgang til PDF-filer og lenke til Spotify-spillelisten.
KUNDENS ANSVAR FOR NEDLASTING
Kunden har livstids nedlastning av sine kjøpte produkter. Det er imidlertid kundens eget ansvar å laste ned og lagre produktfilene på en sikker måte. Ved en eventuell avvikling av Qviz.no, vil tilgangen til nedlasting av produkter forsvinne. Det er derfor kundens ansvar å sikre at alle kjøpte filer er lastet ned og lagret før en slik avvikling skjer.
7. Angrerett
Kunden kan angre bestilling av tjenesten i henhold til angrerettloven.
- Angrefristen begynner å løpe fra dagen tjenesten er bestilt.
- Kunden må gi Qviz.no melding om bruk av angreretten innen 14 dager. I fristen inkluderes alle kalenderdager.
- Fristen anses overholdt dersom melding er sendt før fristen utløper. Meldingen bør skje skriftlig (e-post eller brev), da kunden har bevisbyrden.
- Dersom tjenesten ikke kan leveres til avtalt tid, utvides angrefristen til ny avtalt leveringsdato.
Qviz.no er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra Qviz.no mottok melding om angreretten.
8. Forsinkelse og manglende levering
Dersom Qviz.no ikke leverer tjenesten i tide, kan kunden etter omstendighetene ha rett til å holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning, i henhold til forbrukerkjøpsloven. Melding om krav bør skje skriftlig.
Oppfyllelse
Kunden kan kreve oppfyllelse, med mindre det foreligger en hindring som Qviz.no ikke kan overvinne, eller at oppfyllelse vil medføre urimelige kostnader. Kunden taper retten til oppfyllelse ved urimelig lang ventetid med å fremme kravet.
Heving
Dersom Qviz.no ikke leverer tjenesten, skal kunden oppfordre Qviz.no til å levere innen en rimelig tilleggsfrist. Dersom levering ikke skjer innen fristen, kan kunden heve kjøpet.
Bruk av 3. Part (Spotify)
Noen produkter er avhengig av en tredjepart, som for eksempel Spotify. Kunden må selv sørge for å ha tilgang til denne tjenesten. Qviz.no fraskriver seg ansvar for tilgang, endringer i sanger, eller oppetid hos tredjeparter.
9. Mangel ved varen og reklamasjonsfrist
Ved mangel ved tjenesten må kunden gi skriftlig melding til Qviz.no innen rimelig tid (senest to år etter utført tjeneste, eller innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget). Kunden kan etter omstendighetene kreve å holde kjøpesummen tilbake, kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning.
Retting eller omlevering
Kunden kan kreve retting eller omlevering av tilsvarende tjeneste. Qviz.no kan motsette seg kravet dersom det er umulig eller medfører urimelige kostnader. Qviz.no har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Heving
Dersom mangelen er vesentlig, og den ikke rettes eller omleveres, kan kunden heve kjøpet.
10. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Qviz.no. Med mindre kunden samtykker til noe annet, innhenter og lagrer vi kun de personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Les mer i vår personvernerklæring.
11. Konfliktløsning
Klager rettes til Qviz.no innen rimelig tid, jf. punkt 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.